„Blades of Fire“ yra tamsaus fantastinio veiksmo ir nuotykių žaidimas, įkvėptas „Santa Monica Studio“ šiuolaikinio „God of War“ ir „FromSoftware“ „Souls“ serijų. Sukurtas „MercurySteam“, geriausiai žinomos dėl „Castlevania: Lords of Shadow“ ir „Metroid Dread“, šis žaidimas sujungia solidų kovos mechanizmą su plačiu pasauliu, pilnu paslapčių ir slaptų kelių. Vis dėlto jį šiek tiek nuvilia paprastas siužetas, generiška aplinka ir kartais varginantis resursų rinkimas.
Istorija ir aplinka
Žaidimo pasaulyje senovėje viešpatavo milžiniški, technologiškai pažangūs būtybės, vadinamos Kalviais (The Forgers), kol kataklizminis konfliktas jų neišnaikino. Prieš išnykdami, Kalviai sukūrė žmones ir perdavė jiems Plieno (The Steel) paslaptį, leidusią žmonijai dominuoti. Po tūkstančių metų karalienė Nerea, vaikystės draugė protagonisto Arano de Liros, užkerėjo pasaulį, paversdama priešų ginklus akmeniu, ir valdo kaip tironė. Aranas, gavęs vieną iš legendinių Kalvių kūjų, leidžiančių kurti plieninius ginklus, kartu su jaunatvišku palydovu Adso leidžiasi į kelionę nuversti karalienę. Istorija, nors ir turi emocingų akimirkų, dažnai kenčia nuo pasikartojančių dialogų ir toninio disonanso, o aplinka, anot apžvalgų, yra pernelyg generiška, primenanti užmirštus Xbox 360 eros žaidimus.

blades of fire 2

blades of fire 1

blades of fire

blades of fire 4
Žaidimo eiga
„Blades of Fire“ išsiskiria savo kovos sistema, kuri remiasi „Souls“ serijos principais, tačiau prideda unikalių elementų. Kiekvienas PS5 valdiklio veido mygtukas (Square, Triangle, Circle, X) atitinka atakas į skirtingas priešo kūno dalis: kairę, galvą, dešinę ar torsą. Priešių šarvai turi įvairų atsparumą skirtingiems smūgių tipams (bukiems, duriantiems, kertantiems), todėl būtina strategiškai rinktis ginklus ir atakas. Stamina valdoma atidžiai – ji eikvojama puolant ar vengiant, bet greitai atsistato blokuojant, kas skatina apgalvotą žaidimą.
Ginklų įvairovė yra žaidimo šerdis. Aranas gali kurti kardus, kūjus, ietis ir kitus ginklus Kalvėje (The Forge), naudodamas pergamentus (Forge Scrolls), gaunamus nugalint priešus, ir medžiagas, randamas pasaulyje. Ginklų kūrimas apima mini žaidimą, kur smūgiais formuojamas metalas, o sėkmė lemia Forge Stars – ginklo taisymo kartų skaičių. Ginklai greitai susidėvi, o jų ilgaamžiškumas priklauso nuo naudotų medžiagų ir meistrystės. Mirtis reiškia ginklo netekimą – jis lieka akmeniu ten, kur žuvote, ir jį reikia atsiimti, panašiai kaip „Souls“ žaidimuose, tačiau šis mechanizmas yra atlaidus, nes ginklas neišnyksta visam laikui.
Pasaulis yra didžiulis, su tarpusavyje sujungtomis zonomis, kuriose gausu slaptų kelių, runų ir raktų, reikalingų progresui. Anvilai veikia kaip kontrolės taškai, greitojo keliavimo stotelės ir Kalvės prieigos vietos, tačiau ilsintis visi nebosiniai priešai atsinaujina. Žaidimas trunka apie 60–70 valandų, o tyrinėjimas yra itin naudingas dėl paslėptų skrynių, kurios didina sveikatą ar ištvermę.
Adso, Arano palydovas, prideda žavesio. Nors kartais erzina, jis užrašo priešų ir vietovių informaciją į iliustruotą compendium’ą, kuris gilėja nugalint daugiau priešų, atskleidžiant jų silpnybes ir elgseną. Adso taip pat padeda spręsti aplinkos galvosūkius ir pateikia regionų kontekstą, primindamas Kratos ir Atreus dinamiką iš „God of War“.

blades of fire 5

blades of fire 8

blades of fire 7

blades of fire 6
Techniniai aspektai
PS5 Pro versija veikia sklandžiai, išlaikydama stabilų 60 FPS net intensyviose kovose su daugybe priešų. Tačiau meno stilius ir priešų dizainas dažnai kritikuojami kaip blankūs – žmoginiai priešai primena „Gears of War“ stiliaus raumenų kalnus be charakterio, o aplinkai trūksta unikalumo. Garso takelis yra atmosferiškas, tačiau anglų dubliavimas kenčia nuo pasikartojančių frazių, kurios erzina ilgesnėse sesijose. Žaidimo dydis yra apie 45 GB, o fizinė kopija siūlo papildomą šarvų rinkinį kaip pre-order bonusą.
Trūkumai
- Generiška aplinka ir silpna istorija: Pasaulis ir siužetas nepalieka stipraus įspūdžio, trūksta originalumo ir emocinio svorio.
- Priešų dizainas: Dauguma priešų, ypač žmogiškų, yra vizualiai neįdomūs, išskyrus retas išimtis.
- Resursų rinkimo vargas: Kai kurie ginklų pergamentai reikalauja nugalėti specifinius priešus dešimtis kartų, kas tampa monotoniška.
- Nelygūs bosai: Bosų kovos kartais kenčia nuo dirbtinių sunkumų šuolių, o kai kurie bosai kartojasi kelis kartus.
- Valdymo sudėtingumas: Kamera ir ginklų keitimas kovoje (R2 laikymas ir dešiniojo analogo paspaudimas) gali būti nepatogūs, ypač intensyviose situacijose.
Žaidėjų atsiliepimai
X platformoje žaidėjai giria kovos sistemą ir ginklų kūrimo mechaniką, vadindami ją „priklausomybę keliančia“ ir „naujoviška“. Tačiau kai kurie skundžiasi dėl pasikartojančių dialogų, sudėtingos navigacijos ir stamina valdymo, kuris ne visiems patinka. Vartotojų įvertinimai Metacritic platformoje yra aukštesni nei kritikų (apie 12 balų skirtumas), rodydami, kad žaidimas labiau patinka gerbėjams nei apžvalgininkams.
Išvada
„Blades of Fire“ yra solidus veiksmo ir nuotykių žaidimas, kuris sujungia „God of War“ ir „Souls“ elementus su unikalia ginklų kūrimo sistema. Jo stiprybės – intensyvi kova, platus pasaulis ir Adso compendium’as – daro jį vertu dėmesio, tačiau generiška aplinka, nelygi istorija ir kartais varginantis resursų rinkimas neleidžia pasiekti žanro viršūnių. Tai žaidimas tiems, kurie mėgsta taktinius iššūkius ir nori ilgos, apie 60 valandų trunkančios kelionės.
„Blades of Fire“ siūlo įtraukiančią kovą ir unikalų ginklų kūrimo mechanizmą didžiuliame pasaulyje, tačiau generiška aplinka ir nelygi istorija riboja jo potencialą.
Privalumai:
- Tiksli ir įtraukianti kovos sistema
- Novatoriškas ginklų kūrimo mechanizmas
- Platus, sujungtas pasaulis su paslaptimis
- Adso compendium’as prideda gilumo
Trūkumai:
- Generiška aplinka ir blankūs priešai
- Silpna, nelygi istorija
- Monotoniškas resursų rinkimas
- Nelygūs bosų sunkumai