„Elden Ring Nightreign“ yra drąsus „FromSoftware“ eksperimentas, perkeliantis „Elden Ring“ kovos mechanikas į trijų žaidėjų kooperacinį roguelike žaidimą su battle royale elementais. Šis nekanoninis atskiras projektas, vykstantis paraleliniame „Lands Between“ pasaulyje, vadinamame Limveld, siūlo greitą, įtemptą patirtį, kuri džiugina su draugais, tačiau gali nuvilti ieškančius tradicinės „Souls“ gilumos ar stiprios solo patirties.
Žaidimo eiga
„Nightreign“ yra sesijomis paremtas RPG, kuriame trijų žaidėjų komanda turi išgyventi trijų dienų ciklą, susidedantį iš dviejų dienų (po ~15 min.) ir naktų, vedančių į finalinį Nightlord bosą trečiąją dieną. Dienomis žaidėjai renka runas, ginklus ir resursus, tobulindami savo veikėjo buildą, kol battle royale stiliaus „Night’s Tide“ ratas susiaurina žemėlapį. Naktimis susiduriama su atsitiktiniais bosais, dažnai perimtais iš „Elden Ring“ ar „Dark Souls“ serijų, o trečiąją dieną laukia unikalus Nightlord mūšis.
Kovos sistema išlaiko „Elden Ring“ tikslumą, tačiau yra pagreitinta, reikalaujanti greitų sprendimų ir koordinacijos. Šarvų nėra, todėl visas dėmesys skiriamas ginklams, kurių kiekvienas turi pasyvius bonusus (pvz., gyvybių atkūrimas žudant priešus ar elementinė žala). Su šešiais ginklų slotais žaidėjai kuria sinergijas, derindami ginklus, kurių net nenaudoja, su savo veikėjo klasės gebėjimais.
Yra aštuonios klasės (pvz., Duchess su pakartojamo žalos gebėjimu ar Ironeye su lankininko stiliumi), kiekviena su unikaliais pasyviais, alternatyviais ir ultimatyviais gebėjimais. Nors kai kurios klasės, kaip Executor, mažiau populiarios, kitos, kaip Wylder, siūlo dinamišką žaidimo stilių. Roguelike elementai atsiskleidžia per atsitiktinį grobį ir žemėlapio variacijas, tačiau sėkmė dažnai priklauso nuo RNG (atsitiktinumo).
Žemėlapis, nors ir nėra visiškai procedūriškai generuojamas, kinta per „Shifting Earth“ įvykius, tokius kaip lavos krateriai ar scarlet rot miškai, kurie prideda iššūkių. Pavyzdžiui, finalinis ratas gali nusileisti į scarlet rot zoną, reikalaujančią rasti „miško paslaptį“, kad išvengtum nuodų. Taip pat yra atsitiktiniai įvykiai, tokie kaip prakeiksmai, mažinantys gyvybes, ar netikėti buvusių Nightlord’ų mūšiai, galintys arba sugadinti, arba sustiprinti bėgimą.

elden ring nightreign 3

elden ring nightreign 2

elden ring nightreign 1

elden ring nightreign
Strategija ir mokymasis
Po pradinių chaotiškų valandų žaidėjai pradeda suprasti žemėlapio logiką: bažnyčios dažnai turi lengvus bosus ir Stonesword raktus Evergaol’ams, stovyklos atitinka elementinius tipus, o kasyklos siūlo Smithing Stones. Žinojimas, kurios stovyklos atitinka Nightlord’o silpnybes, leidžia optimizuoti bėgimus. Vis dėlto kartojamos lokacijos ir ribotas žemėlapio įvairovė po keliasdešimt valandų gali pasirodyti monotoniška.
Komandinis darbas yra būtinas, o žaidimas skatina sinchronizaciją per balso pokalbius. Solo režimas egzistuoja, tačiau yra prastai subalansuotas, su minimaliu žalos mastelio koregavimu, todėl vienam žaisti itin sunku, ypač prieš Nightlord’us. Atsitiktinis matchmaking’as kenčia nuo žaidėjų, kurie išeina iš sesijų, palikdami komandą silpnesnę, o pingų sistema riboja komunikaciją.
Bosai ir iššūkiai
Nightlord’ai, tokie kaip Gladius ar Equilibrious Beast, yra įspūdingi, su unikaliais mechanizmais, tačiau visi mūšiai vyksta toje pačioje smėlio arenoje, kas mažina atmosferą. Jų įveikimas sukelia euforiją, tačiau pralaimėjimas po 45 minučių bėgimo yra skaudus. Kai kurie bosai, ypač solo režime, jaučiasi nesąžiningi dėl milžiniškų gyvybių ir vieno smūgio atakų.
Turinio gylis
„Nightreign“ siūlo apie 30+ valandų turinio, kol įveikiami visi Nightlord’ai, su papildomais tikslais, tokiais kaip relikvijų (stat bonusų) rinkimas, klasių „Remembrances“ užduotys ir Murk valiutos leidimas kosmetikai ar bonusams. Paslaptys, tokios kaip naujų klasių atrakinimas per slaptas užduotis, ir „Shifting Earth“ įvykiai prideda įvairovės. „FromSoftware“ planuoja po paleidimo pridėti daugiau bosų, įvykių ir klasių, tačiau žaidimas nejaučiamas kaip tipiškas „live service“, o labiau kaip baigtinis multiplayer projektas.
Techniniai aspektai
PS5 versija, ypač PS5 Pro, kenčia nuo nestabilaus kadrų dažnio, net „prioritise framerate“ režime, su pastebimais kritimais bėgant po žemėlapį. „DualSense“ haptiniai efektai ir adaptyvūs trigeriai beveik nepanaudoti, todėl PS5 versija jaučiasi neišbaigta. Tekstūrų pop-in ir kiti performanso trikdžiai buvo pastebėti, tačiau tikimasi, kad pataisos po paleidimo tai išspręs. Žaidimo dydis yra apie 40 GB, su sklandžiu cross-gen palaikymu (PS4/PS5).

elden ring nightreign 6

elden ring nightreign 5
Trūkumai
- Prastas solo balansas: Solo režimas yra beveik neįveikiamas be itin aukšto įgūdžių lygio, o žaidimas akivaizdžiai kurtas trims žaidėjams.
- Ribota žemėlapio įvairovė: Po kelių dešimčių valandų lokacijos tampa pasikartojančios.
- Techniniai klausimai: Nestabilus kadrų dažnis ir neišnaudotos PS5 funkcijos.
- Matchmaking problemos: Atsitiktiniai žaidėjai dažnai išeina, o crossplay trūkumas riboja žaidėjų bazę.
- Paviršutiniška istorija: Lore yra miglota, su minimaliais naratyvo elementais, kurie neįtraukia kaip „Elden Ring“.
Žaidėjų atsiliepimai
Žaidėjai giria „Nightreign“ už įtemptą kooperacinę patirtį ir bosų dizainą, tačiau skundžiasi dėl 60 FPS ribojimo, duo režimo trūkumo ir „Mixed“ Steam reitingų (dėl matchmaking’o ir techninių problemų). Per pirmas 24 valandas žaidimas pardavė 2 mln. kopijų, o Steam pasiekė 300 tūkst. žaidėjų vienu metu, aplenkdamas „Dark Souls“ trilogiją.
Išvada
„Elden Ring Nightreign“ yra įdomus, bet poliarizuojantis „FromSoftware“ bandymas, perkeliantis „Elden Ring“ mechanikas į greitą, kooperacinį roguelike formatą. Su draugais tai įtraukianti, adrenalino kupina patirtis, tačiau solo žaidėjams ar tiems, kurie tikisi tradicinio „Souls“ gilumo, žaidimas gali nuvilti. Techniniai trūkumai ir ribotas endgame turinys šiek tiek silpnina įspūdį, tačiau tai vis tiek smagus eksperimentas.
„Elden Ring Nightreign“ yra smagus, bet netobulas eksperimentas, kuris spinduliuoja su draugais, tačiau solo patirtis, techniniai trūkumai ir ribota įvairovė neleidžia jam prilygti „Elden Ring“ magijai.
Privalumai:
- Smagus, greitas žaidimo ciklas
- Iššūkių keliantys Nightlord bosai
- Gilios roguelike buildų galimybės
- Netikėti viduriniai iššūkiai
Trūkumai:
- Nestabilus PS5 performansas
- Nuobodžios finalinių bosų arenos
- Žemėlapis tampa pasikartojantis
- Prasta solo patirtis