„Yakuza 0: Director’s Cut“ yra meistriškai perkelta „Ryu Ga Gotoku Studio“ šedevro versija, kuri ne tik atneša Kazuma Kiryu ir Goro Majima kilmės istoriją į „Nintendo Switch 2“, bet ir papildo ją naujomis scenomis, anglų kalbos įgarsinimu ir internetiniu režimu „Red Light Raid“. Šis 1988 m. Japonijos経済 burbulo fone vykstantis epinis kriminalinis nuotykis yra idealus įvadas į „Like A Dragon“ seriją, siūlantis gilų siužetą, charizmatiškus veikėjus ir begalę pašalinių veiklų. Nors naujosios scenos ir multiplayer režimas sulaukia prieštaringų vertinimų, tai yra vizualiai įspūdingiausia ir sklandžiausia „Yakuza 0“ versija, puikiai tinkanti tiek naujokams, tiek veteranams.

yakuza 0 director's cut 3

yakuza 0 director’s cut 3

yakuza 0 director's cut 2

yakuza 0 director’s cut 2

yakuza 0 director's cut 1

yakuza 0 director’s cut 1

yakuza 0 director's cut

yakuza 0 director’s cut

Žaidimo eiga

„Yakuza 0“ yra veiksmo nuotykis, kuriame valdote du protagonistus – Kazuma Kiryu, jauną Tojo klano Dojima šeimos narį, ir Goro Majima, kabareto klubo vadovą, siekiantį sugrįžti į yakuza gretas. Veiksmas vyksta 1988 m. Tokijo Kamurocho ir Osakos Sotenbori rajonuose, atkuriančiuose realius Kabukicho ir Dotonbori kvartalus. Žaidimas seka jų tarpusavyje susipynusias istorijas, kuriose Kiryu įrėminamas dėl žmogžudystės, o Majima gauna užduotį atlikti žmogžudystę, kad atgautų savo vietą klane. Siužetas yra emocionalus, pilnas išdavysčių, lojalumo ir netikėtų posūkių, tačiau subalansuotas su serijai būdingu humoru ir absurdo elementais.

Kovos sistema yra tradicinis veiksmo muštynių stilius, kuriame kiekvienas veikėjas turi tris unikalius kovos stilius: Kiryu – „Brawler“, „Rush“ ir „Beast“, o Majima – „Thug“, „Slugger“ ir „Breaker“ (pastarasis su breiko šokio elementais). Šie stiliai leidžia įvairiai spręsti kovas, nuo greitų smūgių iki aplinkos objektų, kaip dviračiai ar eismo kūgiai, naudojimo. Kovos yra intuityvios, tačiau turi pakankamai gilumo su „Heat“ sistema ir įgūdžių medžiu, leidžiančiu atrakinti naujus judesius.

Žaidimo pasaulis, nors ir mažesnis nei šiuolaikiniai atvirojo pasaulio žaidimai, yra neįtikėtinai gyvas. Kamurocho ir Sotenbori yra pilni NPC, restoranų, barų, arkadų ir mini žaidimų, tokių kaip karaoke, biliardas, šokiai ar netgi kabareto klubo valdymas ir nekilnojamojo turto imperijos kūrimas. Pašalinės misijos (substories) yra serijos širdis – nuo absurdiškų (padėti „Michael Jackson“ su zombiais) iki emocionaliai stiprių, pridedančių gylio veikėjams ir pasauliui.

yakuza 0 director's cut 6

yakuza 0 director’s cut 6

yakuza 0 director's cut 5

yakuza 0 director’s cut 5

yakuza 0 director's cut 10

yakuza 0 director’s cut 10

yakuza 0 director's cut 9

yakuza 0 director’s cut 9

„Switch 2“ našumas

„Yakuza 0: Director’s Cut“ yra techninis Switch 2 triumfas. Dokelyje žaidimas veikia 4K/60 FPS, o nešiojamu režimu – 1080p/60 FPS, su sklandžiu veikimu net tankiose miesto vietose. Palyginti su PS4 versija, Switch 2 prideda naujų vizualinių efektų, tokių kaip tūriniai efektai, patobulinti šešėliai ir atspindžiai, kurie ypač pastebimi naktiniuose Kamurocho vaizduose. Tačiau pastebimas objektų „pop-in“ efektas judant po miestą, o nešiojamu režimu baterija greitai senka dėl intensyvaus veikimo.

„Director’s Cut“ prideda apie 25–30 minučių naujų siužetinių scenų, kurios gilina veikėjų motyvacijas, tačiau kai kurios scenos (pvz., paaiškinimai apie nereikšmingų veikėjų išgyvenimą) jaučiasi kaip iškirptos dėl priežasties ir gali erzinti ilgamečius gerbėjus dėl siužeto „retcon“ elementų. Naujas anglų kalbos įgarsinimas, kuriame dalyvauja tokie aktoriai kaip Matthew Mercer ir Yong Yea, sulaukia kritikos dėl Kiryu balso neatitikimo, tačiau yra vertinamas kaip prieigos palengvinimas tiems, kurie vengia subtitrų. Taip pat pridėta galimybė išsaugoti bet kur, o ne tik prie telefono būdelių, ir grąžinta originali japoniška atidarymo daina.

Naujas „Red Light Raid“ režimas yra keturių žaidėjų internetinis kooperatyvinis režimas, kuriame kovojate prieš priešų bangas, pasirinkdami iš 60 atrakintinų veikėjų. Nors režimas smagus ir chaotiškas, jis jaučiasi kaip papildomas priedas, o ne esminė naujovė, ir trūksta gilumo, palyginti su pagrindine kampanija. Vietinis multiplayer ir solo variantai yra prieinami, tačiau režimas greitai tampa pasikartojantis.

Techniniai aspektai

Garso dizainas yra puikus, ypač japoniškas įgarsinimas, kuris išlieka autentiškiausias. Muzika puikiai atspindi 1988 m. atmosferą, o neoniniai miestų vaizdai ir atspindžiai lietaus balose sukuria nostalgišką burbulo eros pojūtį. Sąsaja yra patogi, o valdymas – tikslus, ypač su Switch 2 „Pro Controller“. Tačiau meniu dizainas ir kai kurie veikėjų modeliai už siužetinių scenų ribų atrodo šiek tiek pasenę, palyginti su naujesniais serijos žaidimais.

yakuza 0 director's cut 8

yakuza 0 director’s cut 8

yakuza 0 director's cut 7

yakuza 0 director’s cut 7

Išvada

„Yakuza 0: Director’s Cut“ yra geriausia „Yakuza 0“ versija, siūlanti stulbinančią 1988 m. Japonijos atmosferą, gilų siužetą ir begalę turinio. Switch 2 portas yra techniškai įspūdingas, su sklandžiu 4K/60 FPS dokelyje ir patobulintais vizualiniais efektais. Nors naujos scenos ir „Red Light Raid“ režimas nėra tobuli, o anglų įgarsinimas nuvilia, tai netrukdo žaidimui būti idealiu įvadu į seriją ir privalomu pirkiniu Switch 2 savininkams, ypač tiems, kurie dar nepažįsta Kiryu ir Majima.

Žaidimo reitingas

4.5/5
Geriausia „Yakuza 0“ versija su puikiu techniniu įgyvendinimu, tačiau naujos scenos ir multiplayer režimas ne visada pateisina lūkesčius.

Privalumai:

  • Sklandžiausia ir gražiausia „Yakuza 0“ versija, su 4K/60 FPS dokelyje
  • Puikus įvadas į seriją su epiniu siužetu ir charizmatiškais veikėjais
  • Gausybė pašalinių veiklų ir mini žaidimų
  • Kovos sistema yra įtraukianti ir įvairi
  • Patobulinti vizualiniai efektai ir išsaugojimo galimybė bet kur

Trūkumai:

  • Naujos siužetinės scenos kai kuriais atvejais jaučiasi nereikalingos
  • Anglų įgarsinimas, ypač Kiryu, sulaukia kritikos
  • „Red Light Raid“ režimas yra pasikartojantis ir neesminis
  • Objektų „pop-in“ ir pasenę meniu dizainai